Tuesday, May 10, 2011

Ucapan terakhir seorang anak.....


  
TRAGEDI...kenderaan yang terbabit kemalangan di Jalan Mahsan-Bahau, semalam.
TRAGEDI...kenderaan yang terbabit kemalangan di Jalan Mahsan-Bahau, semalam.
JEMPOL: “Sempena Hari Ibu baru-baru ini, dia anak pertama memberi ucapan kepada saya
dan itu juga kali terakhir saya bercakap dengannya,” kata Rosni Abdul Samad, 50, ibu Muhammad 
Izwan Noorazman, 20, seorang daripada tiga mangsa yang terkorban dalam kemalangan ngeri 
membabitkan 10 kenderaan di sini, semalam. Rosni berkata, Allahyarham yang juga pelajar 
Kolej Komuniti Jempol menyampaikan ucapan Hari Ibu sehari lebih awal iaitu pada Sabtu lalu 
ketika menghubunginya melalui telefon.
korang tgk lahh....
  • REMUK...kenderaan yang terbabit kemalangan.
  • FotoBANTU...orang ramai membantu mangsa di tempat kejadian.
  • FotoTUTUP...mangsa yang maut.
  • FotoPARAH...mangsa yang parah dibawa ke Hospital Jempul.
  • FotoMUHD FAIZ...cedera
“I love you, I miss you (saya cinta dan saya rindu pada ibu)". Itu antara kata-katanya ketika 
menelefon saya,” kata ibu kepada enam anak itu ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Jempol, 
di sini, semalam.

Selain Muhammad Izwan, dua lagi yang terbunuh dalam kemalangan pada jam 11.20 pagi 
di Jalan Mahsan-Bahau itu ialah pemandu treler yang sarat dengan kayu getah, 
Abd Halim Omar, 33, serta kelindannya, Nordin Amat, 45.

Kejadian berlaku apabila treler dipandu Abd Halim yang dalam perjalanan menuju Bahau
 gagal dikawal ketika menuruni bukit lalu melanggar sembilan kenderaan lain 
iaitu dua lori, tiga kereta, tiga motosikal dan sebuah pacuan empat roda Perodua Kembara.....



ha....eksiden mcm nilah yang uat kebanyakan nyawa remaja uh tercabut seorang demi sorang...mmg x dinafikan...bnda mcm ni bukan penyumbang utama seseorang remaja uh tekorban..korang ley kate..ala dak2 sekarang ni lo bawak moto msty bawak lelaju...ok fine aku selaku seorang yg bawak moto, menipulah lo aku kate aku xpnah bawak laju...tapi aku bawak moto lelaju uh  kne at tmpatnye,..bukan at tmpat yg mmg nyawa aku ley melambung hilang...tapi bnda yang aku mmg xpuas aty dari dlu nie...pemandu lori ni...asal  nampak je moto nk potong mrk je msty ie org uat palat...pastu ngah potong ie ley tekan ag myk...mmg aku totally fuck pemandu yg macam harem uh...mmg..xsemua org bawak lori mcm uh...tapi ni yang aku selalu kne lah...dah la potong...then himpit aku lagi uh...mmg aku tol2 baran time uh....yang eksiden ni...dah la dak yg meninggal uh blaja ag...xuat salah pon kot...tapi kne tempias...mmg takdir dah tentukan...tapi an kalo pemandu uh alert tol2 time bawak lori uh...check sblm jalan lo da rosak pape  ker...mby xda kehilangan nyawa yg berlaku time uh...to all my frend yg drive kte...bawak moto...xsemua eksiden uh salah kite...n x semua tmpt uh selamat...so berhati2 semasa megendalikan kenderaan anda....renung2kan dan selamat beramal.... :)

No comments:

Post a Comment