Monday, May 9, 2011

Ibu ‘keringkan hati’ cari jasad anak dalam sungai


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
TABAH...Wan Azleela menenangkan anak sulungnya Mohd Adib Norazman.
TABAH...Wan Azleela menenangkan anak sulungnya Mohd Adib Norazman.

KUALA PILAH: Sambutan Hari Ibu tidak bermakna bagi seorang wanita apabila kehilangan tiga puterinya sekali gus dalam kejadian arus deras di Hutan Lipur Ulu Bendul, di sini, Selasa lalu.

Lebih meruntun jiwa apabila jasad seorang anaknya belum ditemui sehingga kini.


Keadaan itu menyebabkan Wan Azleela Wan Abdullah, 33, masih tekad berusaha mencari jasad anak bongsunya, Nurshaza Shakinah Said, 2, walaupun kejadian masuk hari keenam, semalam.

Malah, ibu berjiwa kental itu mengetepikan kesedihan kehilangan tiga anak kesayangannya serentak dalam kejadian fenomena ‘kepala air’ itu untuk turut serta turun ke sungai bagi mencari anak bongsunya.


Menurut Wan Azleela, dia amat sedih kerana tidak berpeluang menyambut Hari Ibu bersama anak-anaknya.


“Tiada lagi kucupan dan rengekan manja mereka. Hanya Tuhan tahu perasaan ini dan saya nekad mahu memastikan anak bongsu saya itu mempunyai pusara.

“Saya amat berharap Shakinah ditemui kerana bila ada jasad bermakna akan ada kubur mereka. “Saya boleh melawat kubur untuk mengubat kerinduan terhadap mereka,” katanya.


Ahli Parlimen Kuala Pilah, Datuk Hasan Malek dan isterinya, Datin Norainee Mohd Yatib meluangkan masa menziarah keluarga mangsa di lokasi kejadian, semalam


cian tgk org nie....aku dgr citer la...ada tiga org anak pompuan yang ilang...kne kepala air...mengikut ada dukun at ctu...bnda alah uh dah bg dua...dia simpan ag satu....tapi citer yang ag besh...aku dgr2 time bapak dia ni bawak ank2 dia g mandi...dia bawak awek baru bapak dia nie...dia ngan mak kpd arwah anak2 uh dah bercerai...so mak ie uh mmg meroyan giler2 ah...ha la mau x ngamuk tiga skly anak ie pergi an...

2 comments:

  1. tahu xperr...ayh citer semlm ag sdey coz ayg da join operasi uh ri uh utk carik budak uh...mcm2 citer da...

    ReplyDelete