Monday, June 27, 2011

pengalaman terindah

yuhu...buat apenyer pon tu aduyai...? hehe dah mcm johan lak an pun nyer aduyai...hehe..post kali ini cuma nk mengkongsikan pengalaman baru yg dapat dirasai oleh aku yg bergelar mahasiswa...oke aku mulakan dari kisah awal aku masuk kje oke..aku mule2 carik kje lepas abg aku bertunang pada 4/6...lpas tarikh tu..aku tros g carik kjerrr....lam 8/6 ru aku dpt kje...tu pon aku dpt melalui surat khabar (alah tmpt iklan jawatan kosong uh...hehe)... masuk je keje pada 9/6...haha..satu pengalaman yg baru...u all bygkanlah...nk masuk kjer kilang je nie pun...nk kne gak interview..haha...aku main redah je...mcm mail lambong...hehe...oke disebalik ingin mencari uit raya utk berayalah...ada bnda lain yg aku cube utk uji n pastikan...u all msty taw psal lambakan pelajar mahasiswa selepas graduan yg tiada pekerjaan an..? ha aku nk try r kje kilang sebab ape mereka xnk kjer kilang...?sb xsama taraf ngan diaorg kerrr...? ape yg aku paham lah an...lambakan ni mahasiswa/i ini terjadi sb ie student ni masa grade dgn pointer yg rndah...abis uh dah rendah pointer mana nk dpt kerja yg leklok...pastu xnk kerja...ptptn xnk bayar...dah nyusahkan kerajaan...ish2...setiap manusia uh dah ada rezekynya...cume kene carik je..ni carik pon malas...memilih plak uh...ish2 mcm2lah...disebabkan tulah saya yg baru je bergelar mahasiswa/i cube nak merasai ape itu kerja kilang...susah sgt kerrr...hina sgt kerrr...tapi ape yg aku dah lalui selame hampir sebulan aku kerja nieh...not bad lah...ramia bro2/akak2 sner tnye aku..nape minx kje kilang ? xminx kerja lain....?jawapan aku sng je...sb nk cari pengalaman disamping merasai alam pekerjaan yg xdisukai oleh golongan mahasiswa....ish2...panjang plak aku cerabeh ari niehh...cukuplah kat sni jelah...pape pon hope dpt respon dari mana2 blogger ttng pekara nieh yg boley kita kongsikan pendapat masing2...k byeeeeee......

No comments:

Post a Comment